Fištrónfištrónovatý

4 pekelné kruhy marketéra

Publikované 16.02.2017 v 15:37 v kategórii Marketing, prečítané: 193x

Servírujeme dokonalosť, alebo sa o to aspoň snažíme, a pritom občas prechádzame peklom. :-) S týmito problémami bojujeme denne, dôležité je nenechať sa nimi pohltiť.


Perfekcionisti nespia 


Poznáte to, keď sa hrajú majstrovstvá v hokeji - kuchári, taxikári, obchodníci, ajťáci, študenti či nezamestnaní, všetci sa razom menia na naslovovzatých odborníkov na taktiku i športové výkony „našich chlapcov“. V marketingu tento fenomén platí rovnako a denne. Redizajnovali ste vizitky? Janka z pobočky vám zavolá, že sa jej nepáčia, lebo logo by lepšie vyzeralo vpravo. Rozbehali ste audiovizuálnu kampaň? Arnoštovi sa zdá málo vtipná, Hermíne prídu videá krátke, Dezider chce Mimoňov namiesto Ľadového kráľovstva... Čím viac toho robíte, tým viac odborníkov na dizajn, copywriting, branding a online marketing sa zlieta okolo vás, aby vás poučili o tom, ako by to malo byť lepšie. Samozrejme, nemyslia to zle, chcú pomôcť, povedať si názor a tak. Ale ak ste perfekcionista, môžete sa z toho aj zblázniť. Kedysi som sa naozaj snažil ľuďom dávať vysvetlenia - napríklad, že na reklamu na Super Bowl nemáme rozpočet, alebo že brand sa buduje konzistentne, preto ten obláčik nemôže byť modrý, ale bude červený... No povedzme si na rovinu – nepomáha to. A nepomohlo by ani keby sme si vytetovali raketovú výkonnosť kampane na čelo. Obláčik nebol modrý, tak nie je pekný. :-) Východisko z prvého pekelného kruhu sa dá nájsť jedine, ak sa marketér prestane snažiť vyhovieť všetkým.



Piatok zabíja


Ak od vás niekto potrebuje marketingové materiály, pýta si ich od vás 5 minút pred 12. Nevadí, že sú prehľadne uložené na intranete, že pravidelne posielate vnútrofiremné newslettre, že si ich od vás pýtali aj minulý týždeň... Korporátna amnézia existuje, 100-percentne účinný liek nie. A vôbec najkrutejším prejavom tejto zákernej choroby je piatkový syndróm. Vysvetlím: V piatok okolo 15:00 sa na marketingovom oddelení začínajú objavovať jedinci, ktorí niečo cez týždeň potrebovali, ale vždy im do toho niečo prišlo. Spomenuli si na to až pri plánovaní budúceho týždňa. Takže keď v piatok začnete marketér poškuľovať po hodinkách a uvažovať o blížiacom sa víkende, až pričasto sa nájde niekto, kto mu položí nohy na zem a ruky na klávesnicu. Piatkovému syndrómu sa nedá celkom vyhnúť, ale dá sa minimalizovať riziko tým, že sa poobede nebudete ukazovať napríklad v kuchynke. :-)



Kondomaty nefungujú


„Dobrý deň, môžete sa u mňa zastaviť na minútku,“ riekne kolegyňa Filoména s nevinným úsmevom na perách. „Jasné,“ odpoviete, „nemám problém.“ A... Už ho máte.
Kolegyňa totiž hľadá darček pre frajera a my z marketingu sme takí kreatívni, že jej určite vieme vysypať 500 originálnych nápadov, ako potešiť človeka, o ktorom sme doteraz ani nevedeli, že existuje.

Filoménu možno, našťastie, odbiť mávnutím ruky. Horšie je, keď z ničoho nič sedíte na porade, ktorú niekto v záchvate márnivosti nazval brainstormingom. A tu a teraz treba vymyslieť názov produktu, slogan, nebodaj stratégiu... Dobre, poviete si, ideme si rýchlo napiecť makovú štrúdľu, škoda len, že nám nikto nedal čas zistiť, aké sú ingrediencie a koľko budú stáť. Áno, múza je naša kamarátka, ale je to neposedná mrška, na čo mnohí zabúdajú. Možno aj preto nás vnímajú ako automaty na kondómy – vhodia mincu a čakajú, že z nás okamžite vypadne niečo, z čoho sa všetci po&@#&. (Ospravedlňujem sa za &@&#&).



Detaily zožierajú


Neviem ako vy, ale ja nemám pravidlá veľmi v láske. Problém je, že ani tie moje vlastné. Napríklad si vytvorím šablónu pre mailingové kampane. Čo myslíte, ako dlho mi vyhovuje? Už pri druhom mailingu uvažujem, ako upraviť dizajn. To isté platí pre prípadové štúdie, factsheety, prezentácie, landing pages... Niekto si možno myslí, že to je len dobre, ale veru nie je. Je to na porazenie. Stačí sa trocha pozabudnúť pri prplaní sa s takýmito vecičkami a zrazu zistíte, že máte štvorhodinový sklz a hromadnú distribúciu mailov musíte posunúť na druhý deň, pretože dnes by to už nikto nečítal. Navzdory agresívnym bla-bla teóriám, že všetko, všade a vždy treba posúvať a vylepšovať, a aj navzdory vnútornému pnutiu som pochopil, že na detailoch síce záleží, ale nie vždy. Život bez kompromisov, hmmm, ktorý marketér by ho nechcel? 

Komentáre

Celkom 0 kometárov

  • Neregistrovaný uživatel

    Meno: Prihlásiť sa

    Blog:

    Obsah správy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovedzte na otázku: Čo je dnes za deň?